odchudzanie
Odchudzanie

5 kilogramów w miesiąc. Czy można tyle schudnąć w zaledwie 4 tygodnie?

O tym, by zgubić kilka zbędnych kilogramów marzy wiele osób. Niestety, trudy odchudzania podejmuje niewielki odsetek osób. Dlaczego? Panuje powszechne przekonanie, że redukcja zbędnych kilogramów to zadanie ekstremalnie trudne.

W dzisiejszej publikacji pragniemy przekonać wszystkich niedowiarków, że odchudzanie nie dość, że może być szybkie to na dodatek łatwe i przyjemne.

Jak zgubić pięć kilogramów w miesiąc?

Redukcja pięciu kilogramów w ciągu jednego miesiąca to spore wyzwanie. Nie mniej jednak, wielu osobom, które angażują się w 100% w ten proces, udaje się ta sztuka.

Przede wszystkim, w pierwszej kolejności należy zadbać o nasz plan działania. W przeciwnym wypadku, już na samym początku zabraknie nam motywacji do działania. Jest ona ekstremalnie ważna – bez niej trudno o finalizację jakiegokolwiek procesu. O motywację zadbamy poprzez stworzenie szczegółowego planu działania oraz systemu kar i nagród.

Kolejnym ważnym elementem są zmiany w sposobie odżywiania. Jeśli potrafiliśmy przytyć na naszej dotychczasowej diecie, oznacza to, że jest coś z nią nie tak. Dlatego też, modyfikacje są jak najbardziej wskazane. Nie potrzebujesz radykalnych zmian. Musisz jedynie zadbać o regularność i odpowiedni bilans w diecie (od 2200 do 2600 kcal). Zrezygnuj ze słodkości, fast-foodów i słodkich napojów. To naprawdę wystarczy.

Absolutnie kluczowym elementem odchudzania jest trening. Nie przejmuj się jednak – jego forma jest dowolna. Aby odchudzanie było przyjemne – wybierz taką aktywność fizyczną która sprawi Ci przyjemność. Istotne jest jednak to, aby była ona ogólnorozwojowa (angażowała kilka grup mięśniowych jednocześnie), dostatecznie intensywna (minimum 60% tętna maksymalnego) i długa (jedna sesja treningowa powinna trwać minimum 45 minut). Doskonałymi przykładami jest jazda na rowerze, pływanie czy uprawienie sportów zespołowych.

5 najczęściej popełnianych błędów przy redukcji

Odchudzanie z całą pewnością jest trudne i wymagające. Nie mniej jednak, przykłady wielu osób pokazują, że nawet największą nadwagę można zredukować i cieszyć się zgrabną sylwetką.

Niestety, wiele osób nie potrafi sfinalizować swoich założeń i schudnąć. Czemu tak się dzieje? Jakie błędy popełniają osoby, które podejmują się redukcji zbędnych kilogramów?

Błąd numer 1: wygórowane oczekiwania
W mediach: telewizji, radio i Internecie, aż roi się od historii osób, które zredukowały kilka, a nawet kilkanaście kilogramów w ciągu miesiąca. To wszystko wpływa na podświadomość osoby odchudzającej się, która buduje wygórowane oczekiwania względem procesu odchudzania.

Niestety, musimy „zejść na ziemię” – odchudzanie tylko w nielicznych przypadkach wygląda tak kolorowo.

Błąd numer 2: uleganie pokusom
„To tylko jeden mały pączek” – ten jeden, mały pączek to kilkaset kalorii, które właśnie rujnują cały bilans Twojej diety. Warto się nad tym szerzej zastanowić i zrozumieć, jak duży wpływ na powodzenie odchudzania ma sporadyczne uleganie pokusom.

Błąd numer 3: jutro!
Odkładanie czegoś na jutro to jedna z oznak prokrastynacji. Niestety, nie wróży to nic dobrego, dlatego też ze swojego słownika powinieneś/powinnaś wyeliminować słowo „jutro” i zastosować się do powiedzenia: „Co masz zrobić jutro, zrób dziś”.

Błąd numer 4: nadmierne zaufanie do suplementacji
Widziałaś nową reklamę w telewizji? Te tabletki pozwalają zrzucić nawet 5 kilogramów w miesiąc! – Niestety, to bujda. Żaden, aktualnie dostępny produkt nie wykona ciężkiej pracy za nas. Owszem, niektóre środki są skuteczne, ale nic nie zastąpi diety i treningu. Należy je traktować tylko i wyłącznie jako formę uzupełnienia diety.

Błąd numer 5: późna kolacja i śniadanie
Bilans diety jest bardzo istotny. Jednakże, będzie niczym jeśli nie zadbamy o regularność i stałe, właściwe pory posiłków. Musimy zapamiętać, że jemy najpóźniej 3 godziny przed snem (ostatni posiłek) i do godziny po przebudzeniu (pierwszy posiłek)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *