trening na odchudzanie
Odchudzanie

Jak schudnąć 5 kilogramów? Poradnik odchudzania krok po kroku

Kiedy na Twoim brzuchu zaczyna się kształtować mała fałdka, to znak, że czas na małe zmiany w trybie życia. Im szybciej podejmiesz interwencję, tym łatwiej będzie Ci pozbyć się nadwagi.

Jak schudnąć 5 kg?

Pięć kilogramów nadwagi to naprawdę niewiele. Niektórzy potrafią zredukować taką ilość nawet w ciągu kilku tygodni. Wymaga to oczywiście samodyscypliny i zaangażowania.

Przede wszystkim w pierwszej kolejności musisz zadbać o odpowiednią zmianę nawyków żywieniowych. Nie musisz stosować radykalnej diety głodówkowej, która notabene jest bardzo niezdrowa i często skutkuje efektem jojo. Wystarczy, że lekko zmodyfikujesz swój jadłospis i zrezygnujesz z wysokokalorycznych produktów, fast-foodów, słodyczy. Dietetycy bardzo często zalecają konsumpcję mniejszych porcji, ale częściej. Oznacza to, że całościowy bilans kaloryczny nie ulega modyfikacji. Takie działanie ma na celu ograniczenie odkadania materiału zapasowego na później. Regularne, mniejsze porcje będą skutkowały tym, że organizm będzie wszystko wykorzystywał na bieżąco.

Dieta redukcyjna to element, o którym bez cienia wątpliwości można powiedzieć, że ma kluczowe znaczenie dla powodzenia odchudzania. Dlatego też, należy przyłożyć do niej najwyższą staranność. Dbaj o regularność, bilans kaloryczny i odpowiedni dobór produktów. Pozwoli Ci to osiągnąć najlepsze możliwe rezultaty.

Kolejnym krokiem jest podjęcie aktywności fizycznej. Trening będzie miał wpływ nie tylko na tkankę tłuszczową, ale równiez kondycję organizmu i samopoczucie. Zaleca się stosowanie ćwiczeń ogólnorozwojowych o charakterze tlenowym. Przy tak niewielkiej nadwadze doskonale sprawdzi się rowerek stacjonarny lub bieżnia. Oczywiście, dla nieco bardziej ambitnych można po prostu biegać i jeździć na świeżym powietrzu (dodatkowo dotleniony organizm). Należy mieć przy tym na uwadze, że jednorazowy trening nie powinien być krótszy niż 30-40 minut.

W zasadzie, forma treningowa nie ma znaczenia. Ważne jest to, aby trening był dostatecznie intensywny – tj. Jego intensywność musi oscylować w granicach 60-80% maksymalnego tętna. Najłatwiej takowe rezultaty osiągnąć decydując się na pływanie, jazdę na rowerze, bieganie, jazdę na rolkach.

Ostatnim już krokiem w redukcji tkanki tłuszczowej jest zastosowanie suplementów. Nie musisz wydawać dużych pieniędzy. Za suplement może posłużyć naturalne warzywo bogate w błonnik lub nasiona babki płesznik lub jajowatej (dostępne w każdym sklepie ze zdrową żywnością). Dzięki temu odchudzanie będzie jeszcze prostsze. Pamiętaj jednak, że suplementy nigdy nie zastąpią wysiłku fizycznego i diety. Należy stosować je tylko i wyłącznie jako wspomagacz tychże elementów.

Warto przy tym zaznaczyć, że suplementy diety to preparaty uzupełniające dietę. Nie należy traktować ich jako vademecum – wręcz przeciwnie, do ich stosowania nalezy podchodzić z odpowiednim dystansem.

Wybierając konkretny produkt na odchudzanie, sugerujemy kierować się opiniami (najlepiej zweryfikowanymi), recenzjami ekspertów (blogerów, dietetyków i lekarzy) oraz rozmaitymi rankingami suplementów (niezależnymi).

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *