odchudzanie
Odchudzanie

Jak wyeliminować nadwagę w ciągu jednego miesiąca? Czy to możliwe?

Odchudzanie kojarzone jest głównie z wyczerpującym treningiem i wymagającą dietą. To prawda, tak właśnie wygląda redukcja wagi. Każdy, kto myśli, że odchudzanie może być łatwe, proste i przyjemne – jest w ogromnym błędzie.

Proces spalania tkanki tłuszczowej jest również czasochłonny. Nie jesteśmy w stanie chudnąć w zbyt dużym tempie, gdyż mogłoby to negatywnie odbić się na zdrowiu i kondycji naszego organizmu.

Suplementy diet – czy warto im ufać?

W telewizji, radio czy Internecie cały czas można natknąć się na wiele reklam preparatów na odchudzanie. Producenci zapewniają o efektach w postaci nawet kilkunastu kilogramów na miesiąc. Z przykrością musimy stwierdzić, że takie efekty są absolutnie niemożliwe z punktu widzenia fizyki ciała. Owszem, zdarzają się takie przypadki, ale… mają one ogromny wpływ na zdrowie danej jednostki.

Suplementację należy traktować jako skuteczny dodatek do odchudzania, nic więcej. Wybierając konkretny preparat warto korzystać z opinii, recenzji i rankingów. Wśród najlepiej ocenianych środków na ten moment znajdują się takie pozycje jak: Acai Berry Extreme, Green Barley Plus oraz Silvets.

Postaw na dietę oraz trening

Podstawą odchudzania powinna być odpowiednio zbilansowana dieta. Absolutnie odradzamy jakichkolwiek głodówek – jadłospisy z obniżonym bilansem niezbędnych wartości odżywczych mają negatywny wpływ na zdrowie i kondycję organizmu.

Dieta cechować powinna się regularnością, odpowiednim bilansem i pełnowartościowością. Nie powinno zabraknąć w niej warzyw, owoców, świeżych soków bez cukru. Niezwykle istotne jest również nawodnienie – zaleca się pić nie mniej niż 3 litry wody dziennie.

Z kolei trening odchudzający powinien być realizowany z intensywnością nie mniejszą niż 70% tętna wysiłkowego. Forma treningowa może być dowolna, byleby miała charakter ogólnorozwojowy. Objętość treningowa powinna wynosić 3-4 razy w tygodniu po 60-90 minut ćwiczeń w jednostajnym tempie.

Doskonałym pomysłem na aktywność fizyczną jest bieganie. Bieganie to aktywność fizyczna, która z każdym kolejnym rokiem przyciąga więcej zwolenników. Pośrednio wynika to z postępującego problemu nadwagi, ale nie tylko. Społeczeństwo jest coraz bardziej świadome i zaczyna dbać o własne zdrowie.

Niewątpliwie amatorskie uprawianie tego sportu to zdrowie w czystej postaci. Choć można spotkać się z opiniami, że bieganie negatywnie odbija się na stawach i jest kontuzjogenne, to przy odpowiednim treningu wszystkiemu można zapobiec. Zresztą to tylko nieliczne opinie negatywne. Cech pozytywnych jest znacznie więcej.

Jak biegać? Plan treningowy dla osoby początkującej.

Bieganie to bardzo prosta forma aktywności fizycznej. Wystarczy posiadać odpowiednie obuwie (najlepiej dostosowane do typu stopy) oraz luźny strój – spodenki, spodnie dresowe, koszulkę. Bardziej wymagający mogą skorzystać z odzieży termicznej, która utrzymuję stałą temperaturę ciała.

Zwykle to właśnie początek tej formy aktywności fizycznej sprawia najwięcej problemów. Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy plan treningowy na cztery tygodnie, uwzględniający trzy dni treningowe na tydzień.

Plan ma na zadaniu przygotować średnio-aktywną jednostkę do przebiegnięcia w wolnym tempie dystansu 10 kilometrów.

Rozgrzewka

Przed każdym treningiem należy przeprowadzić rozgrzewkę całego ciała. Rozciąganie powinno trwać nie mniej niż 10 minut.

Plan pierwszego tygodnia:

Poniedziałek Środa Piątek
2 kilometry truchtu 2,5 km truchtu 3 km truchtu

Plan drugiego tygodnia:

Poniedziałek Środa Piątek
4 kilometry truchtu 4 km truchtu 6 km truchtu

Plan trzeciego tygodnia:

Poniedziałek Środa Piątek
6 kilometry truchtu 6 km truchtu 7 km truchtu

Plan czwartego tygodnia:

Poniedziałek Środa Piątek
8 kilometry truchtu 9 km truchtu 10 km truchtu

W przypadku, gdyby kondycja nie pozwalała na przebiegnięcie dystansu, należy zastosować interwały (szybki marsz/trucht). Dystans powinien zostać niezmieniony.

Dni treningowe mogą zostać zmodyfikowane, z tymże należy pamiętać o obowiązkowej 24-godzinnej regeneracji mięśni.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *